min bästa vän


Dag 7 och det handlar om att skriva om sin bästa vän. Jag har inte direkt en bästa vän, så jag har faktiskt ingen att skriva om.. Men tänkte skriva om mina vänner istället.


Mina vänner är bra för mig på olika sätt, nästan alla har något som jag inte tycker om. Med det menar jag ett beteende eller sätt att vara. Men det goda överväger det onda som jag sagt, och de har fler positiva egenskaper än negativa.



De egenskaper mina vänner har är b.la. snäll, rolig, generös, uppriktig mm.. Jag kan inte ha en bästa vän av de jag umgås med p.g.a. olika saker, som att jag kanske bråkat med någon, eller varit trött på personen, mm.



Det kan hända att jag själv prioriterar mina vänner olika, väljer hellre att umgås med en vän än den andre. Men det ser jag inget fel i faktiskt. För vissa vänner känner man inte för att umgås med så speciellt mycket, det kan räcka att man träffas i skolan. Så jag gillar hur jag har det, de vänner som inte gillar det, synd för dom.



Men självklart har jag en del nära vänner, men inte som kan mig innan och utantill. De kanske vet det mesta, men ingen av mina vänner vet allt om mig. Vilket jag tycker är hur skönt som helst. Jag trivs med att inte ha en bästa vän, för det blir en sådan särbehandling då, vilket jag kan tycka är fel. Dessutom känns det då som man inte får vara ensam, bv'n ska alltid veta allt, ha första ching på en. Det kan lätt bli för mycket. Så jag trivs som jag har det nu :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0