vad är kärlek



Dag 5, vad är kärlek?

För mig är kärlek en hel del. Det är rött, rosa, mjukt, fluffigt, stort, osynligt, synligt, ljud, rörelser, ja för mig är det typ allt. Det är en härlig känsla som man vill hålla kvar sig till. Något man inte vill vara utan, en drog nästan.



Kärlek för mig är att göra någon annan lycklig, att se min pojkvän lycklig är en underbar känsla. Att visa uppskattning för en annan människa/djur är kärlek.

Musik är en stor kärlek för mig, genom musik kan man uttrycka sig, känna igen sig, finna tröst, bli glad, eller bara må bra av att höra en glad låt. Musik finns alltid för en, det är en universiell tröstare, och kärlek.



Men den största kärlek i mitt liv just nu är min pojkvän, han gör mig lycklig, säger snälla saker, ger mig saker, allt. Visst det är kanske inte alltid perfekt med oss, men för det mesta. Det goda väger mer än det onda helt enkelt. För att få uppleva kärlek måste man uppleva tårar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0