HJÄRTAT VAR I HALSGROPEN



Som ni vet har jag ju två stycken undulater, och de flyger fritt i mitt sovrum. Jag brukar oftat ha min dörr på glänt för att det inte ska lukta instängt. Under tiden jag har varit iväg och kollat på tv och diskat så har min älskling Columbus lyckats komma ut ur mitt sovrum. För när jag kom in på mitt rum satt bara Bianca där, och då fatta jag att han va någon annan stans. Jag hitta han i vardagsrummet, men det är inte så lätt att fånga en fågel precis. Columbus flög mot fönsterrutan och jag fick panik, för jag vet att de lätt kan bryta nacken när de flyger in i rutan. Så jag skrek och veva ner persiennen. Så när jag är påväg att veva ner nästa fönsters persienn så flyger han såklart in i det fönstret ockå. Det var då jag fick riktig panik, jag ville ju inte att han skulle ta dö på sig själv..



Som tur var så klara han sig och satte sig i våra blåa plastblommor, men såklart så vägde han för mycket och vasen välte och gick i sönder. Så jag lät han flyga och sätta sig någon annan stans medans jag plocka upp skärvorna. Sen tog jag min filt och ledde ut han i hallen, där han landa på marken och jag fånga in honom med min filt.



Sen ville jag se till att han mådde bra, jag kände att hans hjärta slog snabbt som attan, inte så konstigt precis. Jag gav han en hirskolv och han tog en bit och börja knapra på. Då kände jag mig lite lugn igen, sen släppte jag han fri i mitt rum och då flög han dirket och satte sig vid Bianca. Dörren ska garanterat inte vara med på glänt idag, mitt hjärta var i halsgropen hela tiden. Det kändes som jag skulle dö när som helst, det var de längsta minuterna i mitt liv. Det var även då jag insåg hur mycket jag faktiskt bryr mig om mina söta små fåglar. Fast att de river itu min tapet.


Kommentarer
Postat av: Sussi

I know that feeling!!!

blev &så alltid skit rädd när min fågel flög in i rutan :(

kommer du till skolan imon? :)

2011-02-15 @ 17:04:16
URL: http://cafequeen.blogg.se/
Postat av: Anonym

hallå där! :) jag kika in för att tipsa om tre stycken pågående tävlingar på bloggen just nu. jag hoppas att någon utav dem föll dig i smaken, annars ber jag om ursäkt för att jag störde. :)



om skönhetsprodukter;

http://alexandraekstrand.blogg.se/2011/february/e-som-i-en-tavling-i-samarbete-med-

bambubutik.html#comment



en "veckans outfit"-tävling;

http://alexandraekstrand.blogg.se/2011/february/v-som-i-vill-du-bli-veckans-blogg-v7.html#comment



om en freebra;

http://alexandraekstrand.blogg.se/2011/february/utkast-feb-10-2011.html#comment



puss & kram

2011-02-17 @ 15:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0