DU & JAG ÄR INGET, ALLT VI HAR ÄR JUST NU.




Jag är upp&ner just nu, så bloggen står stilla. Lär vell märka när det ändras. Har försökt trycka i mig lite mat idag, eftersom vikten har börjat rasa ordentligt. Men det fixar upp sig tillsist, brukar det alltid göra. Just ja, lyssnar förfullt på Kent fortfarande, även Per Gessle. Haha vart är jag påväg? In i det svenska musik träsket känner jag!

-”Vad står på?”
Ååh, Jenny drar sin hand igenom kolsvart hår
-”Jag är ju här...”
Mmm, hon fingrar förstött där alla tidningar står
Det är kallt
November överallt
Bland sten och sprucken asfalt... grå kvarter

Jag smakar på ett regn som faller ner ner ner
Nånstans har jag på känn det kommer mer mer mer
Smakar på ett regn som blöter ner natt som dag
Och sköljer över hela stan

-”Vart ska du?”
Ååh, Jenny ler så där så att man går mitt itu
-”Jag är ju här...”
Mmm, hon säger: - ”Du & jag är inget, allt vi har är just nu.
Och det är sent,
Sista bussen går snart hem
Och jag vill inte sova ensam något mer...”



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0